Recenze koncertu Nálet bubeníků

15.3.2007 | autor: Jirka Kostelecký

Páteční večer tentokrát patřil sdružení muzikantů kolem hráče na bicí nástroje Pavla Fajta Slet bubeníků. Akce se uskutečnila v Národním domě, což by se mohlo zdát jako poměrně troufalá volba prostoru (vzhledem k ne úplně přístupné hudbě, kterou Slet produkuje), všechno ale dopadlo dobře, dokonce velmi dobře, neboť velký sál Národního domu byl až do posledního místa zaplněný. Krátce po sedmé hodině pak kapela spustila. Ještě než se pustím do popisování samotného koncertu, rád bych vás se Sletem bubeníků blíže seznámil. Otcem celého projektu je výše zmíněný Pavel Fajt. Fajt je na naší i světové hudební scéně respektovanou osobností, spolupracoval s mnoha špičkovými zahraničními muzikanty, u nás si vydobyl renomé především spoluprácí s Ivou Bittovou.

Pavel Fajt; foto Miloš Šálek

Pavel Fajt; foto Miloš Šálek

To, jaké má jeho jméno zvuk, velmi dobře ilustruje fakt, že do Sletu bubeníků v minulosti nalákal osobnosti takového kalibru jako je David Koller (Lucie, Kollerband), Milan Cais (Tata Bojs) nebo Roman Holý (Monkey Bussines, JAR). Spolu s ním vystoupila japonská zpěvačka Ishimo Yumiko (hlavní postava japonské avantgardní skupiny Papaya Paranoia, mimo jiné také známá kreslířka komiksů), hráč na didjeridoo Ondřej Smeykal, perkusionista Miloš Vacík, hráč na jembe Papis a bubeník Štěpán Smetáček, jehož budeme mít možnost na letošním Jazzinci spatřit ještě jednou, a to v rámci festivalového finále 24.3. společně s bandem New Orchestra of Dream.

Štěpán Smetáček; foto Miloš Šálek

Štěpán Smetáček; foto Miloš Šálek

To, že kapelu tvoří výhradně hráči na rytmické nástroje, mnohé diváky zpočátku trochu překvapilo. Někteří se z tohoto šoku nedokázali vzpamatovat a o dvě hodiny později odcházeli zklamaní, jiní, a těch byla většina, se probrali a koncert si užili způsobem, jaký Národní dům zřejmě dlouhou dobu nepamatuje. Celý koncert měl velmi zvláštní atmosféru, hudba Sletu chvílemi zněla jako bubnování domorodců kdesi uprostřed džungle, hned s příští písní se změnila v regulérní breakbeat. Černošský zpěvák a bubeník Papis a jeho japonská kolegyně Yumiko neustále nutili publikum do tance, a když se jim to v závěru podařilo, důstojný sál, který byl v posledních měsících využíván především k pořádání lekcí tance a společenského chování či reprezentačních plesů, se proměnil ve špinavý klub plný tančících lidí.

zpět
Jste . návštěvník těchto stránek