Recenze koncertu Double Bubble

15.3.2007 | autor: Jirka Kostelecký

Letošní ročník festivalu Jazzinec se pomalu rozjíždí. Týden po vystoupení bluesmana Stana Wolarze v prostoru restaurace Pod Hradem zahráli pardubičtí Double Bubble. Jejich muzika je příjemnou směsicí funky, jazzu i blues, přičemž vše vždy stojí na rockovém základu. Při poslechu se vnucuje srovnání s kapelou -123min (ta byla ozdobou finálového večera Jazzince 2006). Dojem určité podobnosti se znásobí ve světle skutečnosti, že vůdčí osobnost Double Bubble, zpěvák a kytarista Petr Bína, je mladším bratrem frontmana -123min, Zdeňka Bíny. V přímém srovnání znějí DB trochu jako -123min. na debutovém albu Shooba Dooba (názor na toto album příznivce často přivádí do konfliktu - jedni ho považují za jejich nejlepší desku, jiní oceňují spíše pozdější žánrově pestřejší nahrávky) - tím vlastně můžeme zvuk DB definovat. Oproti svým kolegům hrají více rockově, jejich hudba je syrovější i o něco přístupnější. Při delším poslechu se trochu stírají rozdíly mezi jednotlivými písněmi, což je však nutná daň za to, že si kapela drží svůj vlastní zvuk a tvář, díky čemuž je pro posluchače rozpoznatelná.
Čtvrteční vystoupení bylo oproti jiným koncertům DB výjimečné. Zahráli totiž v rozšířené sestavě - k tradičnímu triu kytara/baskytara/bicí se přidal klávesista Václav Kramář.
Samotný koncert pak proběhl ve velmi příjemné atmosféře. Prostor restaurace byl kompletně zaplněný a kapela se za to odvděčila výborným výkonem. DB se ukázali jako zruční muzikanti, a také jako lidé, kteří si svou hudbu dokáží užít. Ukázalo se, že festival Jazzinec si už stihl vychovat vlastní inteligentní publikum, které chodí na koncerty a hudby si váží, a nejinak tomu bylo i v tomto případě - byl to zkrátka skutečně povedený večer.

zpět
Jste . návštěvník těchto stránek